
for mobile users –– English is below
Подати заявку (українською)
дедлайн: 29 липня, 23:59
Apply (in English)
deadline: 29 July, 23:59
| UA |
| ОПЕНКОЛ ДЛЯ МОЛОДИХ КОМПОЗИТОР_ОК ДО 35 РОКІВ |
| БЕЗ ОБМЕЖЕННЯ ПО НАЦІОНАЛЬНОСТІ крім громадян російської федерації |
| Ціль: створити твір для ансамблю 7-10 хв, з можливістю електроніки та візуального рішення, який емулює ніколи-не-існувавшу музику українського Ренесансу. |
| Ментор: Свен-Інго Кох, Німеччина |
| Відбір: Ментор обере 5 композитор_ок з-поміж заявок до 31 липня. |
| Вартість участі – безкоштовна. Іноземні учасники та громадяни України, що мешкають закордоном, повинні взяти на себе витрати на дорогу і проживання в Києві (орієнтовно 3-4 дні) |
| Максимальна інструментація: скрипка (можлива також барокова скрипка), альт, віолончель, контрабас, флейта, сопілка, кларнет, теорба, бандура, клавесин, перкусія, електроніка, візуалізація (проєктор, екрани, тощо) |
| Результат: 3 консультації онлайн, 1 консультація-репетиція офлайн в Києві, концерт в рамках Kyiv Baroque Fest 2025, в колонному залі Філармонії, професійний багатоканальний аудіо та відеозапис. |
| Наратив: На українських землях у відповідний історичний період не утворилося потрібних передумов для виникнення Ренесансу. Тривало економічне відновлення після навали монголів, утворювалася нова держава — Велике князівство Литовське із своїм власним адміністративним та соціальним устроєм. Відтак у суспільстві відбувалися значні зміни, і мало кого тоді цікавили ідеї гуманізму, дослідження навколишнього світу та безперервної творчости. Стиль життя українців із середньовічного одразу змінився на бароковий. Втім спираючись на засадничі ознаки української культури, логіку історичного розвитку, якби-Острозькі-жили-на-100-років-раніше, можна спробувати сконструювати власний образ українського Ренесансу, яким він міг сполучити Середньовіччя та Новий час. А передовсім — його музичний вияв. |
| Таймлайн: серпень — розробка концепції твору, онлайн сесія зі Свеном вересень — написання партитури, онлайн сесія зі Свеном жовтень — перші читання з ансамблем початок листопада — здача готової партитури середина листопада —- репетиції офлайн зі Свеном кінець листопада — фінальний концерт у Національній філармонії України у рамках Kyiv Baroque Fest 2025 |
| Питання? Пиши нам |
| EN |
| OPEN CALL FOR YOUNG COMPOSERS UP TO 35 YEARS OLD |
| ANY NATIONALITY except for citizens of the Russian Federation |
| Objective: to create a work for ensemble of 7-10 minutes, with the possibility of electronics and visual solutions, which emulates the never-existing music of the Ukrainian Renaissance. |
| Mentor: Sven-Ingo Koch, Germany |
| Selection: The mentor will select 5 composers from the applications by July 31. |
| Admission: free of charge. However, foreign participants must cover travel and accommodation costs in Kyiv (approximately 3-4 days) |
| Maximum instrumentation: violin (baroque violin is also possible), viola, cello, double bass, flute, sopilka, clarinet, theorbo, bandura, harpsichord, percussion, electronics, visualization (projector, screens, etc.) |
| What you will get: 3 online consultations, 1 offline consultation and rehearsal in Kyiv, and the final concert as part of Kyiv Baroque Fest 2025 in the Philharmonic Hall, professional multichannel audio and video recording. |
| Narrative: In the Ukrainian lands of the relevant historical period, the necessary prerequisites for the emergence of the Renaissance did not exist. The economic recovery from the Mongol invasion was underway, and a new state, the Grand Duchy of Lithuania, was being formed with its own administrative and social system. As a result, society was undergoing significant changes, and few people were interested in the ideas of humanism, exploration of the world around them, and continuous creativity. The lifestyle of Ukrainians immediately changed from medieval to baroque. However, based on the fundamental features of Ukrainian culture and the logic of historical development, if-Ostrogski-lived -100-years-earlier, we can try to construct our own image of the Ukrainian Renaissance, which could have connected the Middle Ages and the Modern period. And above all, its musical manifestation. |
| Timeline: August – development of the concept of the work, online session with Sven September – writing the score, online session with Sven October – first readings with the ensemble early November – delivery of the finished score mid-November – offline rehearsals with Sven in Kyiv end of November – final concert at the National Philharmonic of Ukraine as part of Kyiv Baroque Fest 2025 |
| Any questions? Write us! |
